Na tento web vkládám vlastní poznatky k ruzným programum a aplikacím | Najdete zde i pár vychytávek pro windows | Veškeré odkazy na webu ve většině případech směřují na oficiální zdroje vyhledané Googlem |

Škoda Fabia 2003 1,4TDI 6Y | VCDS 16705 – čidlo otáček motoru (G28)

Written by jind on . Posted in Nezařazené

Part 1.

Vážení přátelé,

máme zde zajímavý problém se Škodou Fabia 1,4 TDI – kod AMF

Problém se objevoval pouze jednou za jízdu. Projevoval se tak, že za jízdy se rosvítilo kuře + blikalo žhavení.

VCDS hlásí

16705 – čidlo otáček motoru (G28)
P0321 -35-00 – Nevěrohodný signál. Viz foto

Podrobnější info o chybě : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16705/P0321/000801

  • Když motor nenastartuje kvůli mechanickým problémům (jiskra/palivo/komprese/časování), není neobvyklé zobrazení falešného chybového kódu G28 kvůli prodlouženému protáčení se stavem bez startu.

 

Zpočátku stačilo smazat chybu a jezdilo se dál, startovalo to a jezdilo bez problému. Přesto jsem se raději rozhodl problém řešit.

Před návštěvou servisu jsem musel najít zpusob jak chybu zreprodukovat. To se mi podařilo tak, že jsem umyslně prováděl krátké starty. Nenechal jsem motor uplně protočit a chyba ihned naskočila. Bohužel jak jsem experimentoval problém s chybou se začal razantně zhoršovat a starty trvali i déle jak 15 secund. viz video

Zajímavá věc je ta, že při startovaní v určité chvilce spadne otáčkoměr na nulu a pak jak se odlepí auto ihned startuje.

Navštívil jsem tedy servis u kamaráda a požádal ho o výměnu čidla G28 (snímač otáček )viz foto

Na jeho doporučení se vyměnilo i čidlo G40Halluv snímač viz foto

Čidla se dávali značky Hella a později snímač otáček byl vyměnen za originál.

Po výměně chyba setrvala. První nápad byl proměřit kabeláž. Čidlo G28 má na konektoru 3 piny (černý, hnědí, bílí), které se prozváněli. Při prozvánění nám u řídící jednotky na jednom pinu zvonili oba kabely (bílí a hnědý)nejsme elektrikáři a já neměl schéma tak jsme tu kabeláž komplet vykuchali a zjistili proklemování dvou kabelu do jednoho.

Druhý den jsem zjistil, že to tak je správně. viz foto

Odpoledne přijel elektrikář a jen kontrolně proměřil zapojení a stav čidel s tím, že tam problém není.

 

Na druhý den servis prověřil :

Nastavení rovodu – OK

Tlaky motoru – OK

Vstřikovače – OK

Po uvaze se vymontovala jednotka počítače a odvezla k překontrolovální do specializované dílny.

 

Part 2 – bude pokračovat až dostaneme jednotku.

Prověří se :

Tlak čerpadla viz schéma s parametry.

Relé čerpadla viz url

 

V případě, že by někdo měl stejný problém a vyřešil ho tak bych byl rád za každé info na info @ mameweb.cz

Part 2  17.11.2022

Byla prověřena řídící jednotka – OK

Prověřen komplet svazek kabeláže – OK

Tlak čerpadla – FAIL naměřeno pouze 0,5 baru namísto 3 baru. Nové čerpadlo zajištuje 8 z 10 startu jako by se nic nedělo, ale po zahřátí motoru se start zhorší.

Vyzkoušeli jsme výměnu všech vstřiku a bylo zcela po problému.

Vstřiky zaslány na repas.

 

 

Trackback from your site.