Na tento web vkládám vlastní poznatky k ruzným programum a aplikacím | Najdete zde i pár vychytávek pro windows | Veškeré odkazy na webu ve většině případech směřují na oficiální zdroje vyhledané Googlem |

Škoda Fabia 2003 1,4TDI 6Y | VCDS 16705 – čidlo otáček motoru (G28) VYŘEŠENO

Written by jind on . Posted in Nezařazené

Part 1.

Vážení přátelé,

máme zde zajímavý problém se Škodou Fabia 1,4 TDI – kod AMF

Problém se objevoval pouze jednou za jízdu. Projevoval se tak, že za jízdy se rosvítilo kuře + blikalo žhavení.

VCDS hlásí

16705 – čidlo otáček motoru (G28)
P0321 -35-00 – Nevěrohodný signál. Viz foto

Podrobnější info o chybě : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16705/P0321/000801

  • Když motor nenastartuje kvůli mechanickým problémům (jiskra/palivo/komprese/časování), není neobvyklé zobrazení falešného chybového kódu G28 kvůli prodlouženému protáčení se stavem bez startu.

 

Zpočátku stačilo smazat chybu a jezdilo se dál, startovalo to a jezdilo bez problému. Přesto jsem se raději rozhodl problém řešit.

Před návštěvou servisu jsem musel najít zpusob jak chybu zreprodukovat. To se mi podařilo tak, že jsem umyslně prováděl krátké starty. Nenechal jsem motor uplně protočit a chyba ihned naskočila. Bohužel jak jsem experimentoval problém s chybou se začal razantně zhoršovat a starty trvali i déle jak 15 secund. viz video

Zajímavá věc je ta, že při startovaní v určité chvilce spadne otáčkoměr na nulu a pak jak se odlepí auto ihned startuje.

Navštívil jsem tedy servis u kamaráda a požádal ho o výměnu čidla G28 (snímač otáček )viz foto

Na jeho doporučení se vyměnilo i čidlo G40Halluv snímač viz foto

Čidla se dávali značky Hella a později snímač otáček byl vyměnen za originál.

Po výměně chyba setrvala. První nápad byl proměřit kabeláž. Čidlo G28 má na konektoru 3 piny (černý, hnědí, bílí), které se prozváněli. Při prozvánění nám u řídící jednotky na jednom pinu zvonili oba kabely (bílí a hnědý)nejsme elektrikáři a já neměl schéma tak jsme tu kabeláž komplet vykuchali a zjistili proklemování dvou kabelu do jednoho.

Druhý den jsem zjistil, že to tak je správně. viz foto

Odpoledne přijel elektrikář a jen kontrolně proměřil zapojení a stav čidel s tím, že tam problém není.

 

Na druhý den servis prověřil :

Nastavení rovodu – OK

Tlaky motoru – OK

Vstřikovače – OK

Po uvaze se vymontovala jednotka počítače a odvezla k překontrolovální do specializované dílny.

 

Part 2 – bude pokračovat až dostaneme jednotku.

Prověří se :

Tlak čerpadla viz schéma s parametry.

Relé čerpadla viz url

 

V případě, že by někdo měl stejný problém a vyřešil ho tak bych byl rád za každé info na info @ mameweb.cz

Part 2  17.11.2022

Byla prověřena řídící jednotka – OK

Prověřen komplet svazek kabeláže – OK

Tlak čerpadla – FAIL naměřeno pouze 0,5 baru namísto 3 baru. Nové čerpadlo zajištuje 8 z 10 startu jako by se nic nedělo, ale po zahřátí motoru se start zhorší.

Vyzkoušeli jsme výměnu všech vstřiku a bylo zcela po problému.

Vstřiky zaslány na repas.

Part 3

11.1.2023

Vstřiky byli zaslány na repas do firmy Bestronix. Po cca 7 dnech byli repasované dovezeny.

Po nasazení auto absolutně nestartovalo.

Čistě náhodou do toho servisu přijela jiná Fabia tak se vstřiky přehodili do mojí a ono to kupodivu startovalo. Kontaktoval jsem tedy majitele fy. Bestronix a informoval ho o mém problému.

Tohle opravdu není reklama, ale spíše ukázka toho jak výjimečné firmy řeší problém se zákazníkem.

Majitel začal situaci okamžitě řešit a požadoval co nejrychlejší dopravu do servisního střediska ke kontrole.

S velkou omluvou jsem obdržel nově repasované vstřiky včetně těsněním a informací, že pokud by byl problém jejich technik se okamžitě vydá na tu dílnu a vstřiky nasadí.

To nebylo potřeba, protože vstřiky nově dodané fungují, jak mají.

Nyní je stav auta 80%

Byly dodány nové žhavící svíčky, a druhý palivový filtr.

Auto startuje ihned na poprvé. Klape klidně celý den před dílnou, ale jakmile se člověk dotkne plynu tak zdechne a vyhodí opět chybu G28

Pokud se chyba smaže zase opět startuje jako by nic. Klidně 100 krát dokola.

Nyní se z auta vycucne celá nádrž a pročistí palivový systém. Uvidíme zda se problému zbavíme.

 

Part 4

13.2.2023

Jako poslední věc, která se udělala bylo vyčerpání palivové nádrže. Vyměnil se filtr a načerpalo nové palivo.

Ujeto 200 km do (opětovného) spuštění chybového kodu. I přes chybu to normálně startuje a jezdí.

Ta chyba se nyní nestane při startování, ale normálně při jízdě ztratí na secundu výkon skočí chyba, ale pak to hned jede normálně dál i s tou chybou.

Servis už mi nedokáže nijak pomoci. Prozatím jsem to tedy vyřešil takto. Zakoupil jsem krabičku scanmaster a natrvalo ji nechal v autě. Dále pak aplikací Torque dokážu i za jízdy chybu smazat.

 

Uvidíme zda bude part 5.

Zkusím kontaktovat odborníka https://www.jirihampldiag.cz/

 

Aktualizace 2.3.2023

Problém se našel. Jednalo se o vadný konektor snímače otáček motoru. V 99% fungoval, ale pak stačilo nějaké zaklepání a vyskočila ihned chyba.
Nyní ujeto 600km bez problému.

Trackback from your site.